Registrering

StudentWeb

Registrer deg som student på StudentWeb. Du logger deg inn på StudentWeb med samme brukernavn og passord som du brukte da du søkte på studier på SøknadsWeb. Du kan også bestille ny PIN-kode hvis du har glemt pinkoden. Den sendes da til den e-postadressen som du har registrert i SøknadsWeb. 

Studenter som ikke har norsk personnummer (brukernavn) må ta kontakt med studieadministrasjonen for å få nødvendige innloggingsdata. 

1. Betaling av semesteravgift

Du må ha betalt semesteravgiften før du kan registrere deg som student. Giro finner du på StudentWeb, den sendes ikke med posten eller ved e-post. Betalingsfrist er 01.09. for høstsemesteret, og 01.02. for vårsemesteret. 

2. Studentregistrering

Når du har betalt semesteravgiften og din betaling er registrert, kan du registrere deg som student. Registrering gjøres på studentweb. Vær oppmerksom på at det kan ta et par dager før vi mottar din betaling i banken, og registreringen kan gjennomføres.

Når du har registrert deg og godkjent din utdanningsplan, blir du automatisk meldt opp til undervisning og eksamen. Sjekk at progresjons-/utdanningsplanen din ikke er tom! Husk også å sjekke at ditt navn, kontaktinformasjon og hjemsteds- og semesteradresse er registrert rett.

Registrer deg for høstsemesteret innen 01.09. og innen 15.02. for vårsemesteret.

Når du har registrert deg som student, da kan du lage IT-konto, få studentbevis, nøkkelkort, og få utbetalt lån og stipend fra Lånekassen. Her leser du mer om det.