Her finner du Samisk høgskoles vitenskapelige publikasjoner. Du kan velge kategori og årstall til høyre.

Guođohanbeaivegirji reaidun gozihit dálveguohtoneatnamiid guohtundiliid

Category: 
Tidsskriftsartikkel
Ar: 
2018

Kultursensitiiva sámi skuvla

Category: 
Bok
Ar: 
2018

Lärande i siidamiljöer

Category: 
Konferansebidrag og faglig presentasjon
Ar: 
2018

"Luossa dárbbaša ráfi"

Category: 
Konferansebidrag og faglig presentasjon
Ar: 
2017
Authors: 

300xsnø; Muohttaga fysihkkaproseassat. Sámi allaskuvlla Rievdanprošeakta

Category: 
Konferansebidrag og faglig presentasjon
Ar: 
2017

A conversation about indigenous methodologies and translation

Category: 
Konferansebidrag og faglig presentasjon
Ar: 
2017
Authors: 

A study of the practice and practical knowledge in Sámi teacher education.

Category: 
Konferansebidrag og faglig presentasjon
Ar: 
2017
Authors: 

Adaptation Action and Indigenous Peoples’ Perspectives in the Barentsregio

Category: 
Konferansebidrag og faglig presentasjon
Ar: 
2017
Authors: 

Along Paths of Movement: Sámi Children and Early Childhood Student Teachers as Wayfarers

Category: 
Del av bok/rapport
Ar: 
2017
Authors: 

Arctic Education workshop

Category: 
Konferansebidrag og faglig presentasjon
Ar: 
2017

Arctic Outdoor Oriented Teacher Education - The Case Study of Teacher Students' Conceptions and Narratives

Category: 
Tidsskriftsartikkel
Ar: 
2017
Authors: 

Arktinen pedagogiikka-teemaryhmä. Teemaryhmän puheenjohtaja.

Category: 
Konferansebidrag og faglig presentasjon
Ar: 
2017
Authors: 

Báikenamat lea vuorká man salas leat álbmoga ruohttasat. Ole Heandaraga barggut sámi báikenamaiguin

Category: 
Konferansebidrag og faglig presentasjon
Ar: 
2017

Beginning of Sámi Primary and Secondary School Teacher Education Programs for Years 1-7 and 5-10

Category: 
Konferansebidrag og faglig presentasjon
Ar: 
2017

Being an Early childhood teacher at Sámi kindergarten

Category: 
Konferansebidrag og faglig presentasjon
Ar: 
2017
Authors: 

Can Sámi braiding constitute a basis for teaching discrete mathematics? Teachers and researchers’ investigations

Category: 
Tidsskriftsartikkel
Ar: 
2017
Authors: 

Climate Resilience, Indigenous Youth and Local Economies in a Changing Arctic: New Tools for Arctic Indigenous Peoples´ Food Empowerment

Category: 
Konferansebidrag og faglig presentasjon
Ar: 
2017
Authors: 

Collaborating across difference: Traditional knowledge and science on Deatnu

Category: 
Konferansebidrag og faglig presentasjon
Ar: 
2017
Authors: 

Contemporary Sámi literature and ecocriticism

Category: 
Konferansebidrag og faglig presentasjon
Ar: 
2017

Cultural sensitive teaching - Sámi context

Category: 
Konferansebidrag og faglig presentasjon
Ar: 
2017

Cultural sensitive teaching.

Category: 
Konferansebidrag og faglig presentasjon
Ar: 
2017

Culturally meaningful education. Panelist.

Category: 
Konferansebidrag og faglig presentasjon
Ar: 
2017

Cultury sensitive teaching

Category: 
Konferansebidrag og faglig presentasjon
Ar: 
2017

Deanodat/Vestertana gjennom 12.000 år – en kulturhistorisk guide. Deanodat 12 000 jagi čađa – kulturhistorjjálaš ofelaš

Category: 
Rapport/avhandling
Ar: 
2017
Authors: 

Deanuluossa lea šaddan báikkiolbmuid oktavuođaid bokte lussii

Category: 
Tidsskriftsartikkel
Ar: 
2017
Authors: 

Diasporic literary languages in Finland

Category: 
Konferansebidrag og faglig presentasjon
Ar: 
2017
Authors: 

Diet- ja dát-pronomeniid geavaheapmi ságastallamis

Category: 
Konferansebidrag og faglig presentasjon
Ar: 
2017

Engaging the voices of the Sámi children: Sustaining traditional knowledge through kindergarten, school and community knowledge transfer

Category: 
Konferansebidrag og faglig presentasjon
Ar: 
2017
Authors: 

Enn bysamepolitikk? Geografisk mangfold som verdi i samiske valgprogram. Presentasjon på Sámi árvvut kafea / Kafé om samiske verdier - åpent kveldsarrangement på Sámi allaskuvla i forbindelse med Dutkanbeaivvit/Forskningsdagene 2017

Category: 
Konferansebidrag og faglig presentasjon
Ar: 
2017
Authors: 

Ethnic identity negotiation among Sami youth living in a majority Sami community in Norway

Category: 
Tidsskriftsartikkel
Ar: 
2017
Authors: 

Sider